Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret Adlı Konferansa Düzenlendi

Haber Tarihi :   01.06.2022

Dünya’da ticaret ağının ve pazarının hızlı ve farklı bir şekilde gelişmesi sonucunda, dünyada ve ülkemizde hızla artan internet alışverişi olan e-ticaretin etkisi üzerine Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret Adlı konferansa düzenlendi.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen programa İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Murat Toksarı, Dr. Öğretim üyesi İsmail Demirbağ, öğretim elemanları ve öğrenciler katıldı.

Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’mızın okunmasıyla başlayan programda Fakültemiz Radyo Televizyon Sinema Bölümü Öğretim Üyelerinden Dr. Öğretim Üyesi Zeynep Gültekin Akçay moderatörlüğünde gerçekleştirilen konferansta, N11 Güney Anadolu Satış Müdürü Cihangir Eraslan, N11 Güney Anadolu Satış Uzmanı Kemal Aksoy, Perfect Ajans Sahibi Hasan Efe ve Fakültemiz Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Özal Karadeniz konuşmacı olarak yer aldı.

Konferansta ilk olarak Dr. Öğretim Üyemiz Zeynep Gültekin Akçay, Türkiye’de ve Dünyada Elektronik Ticaret adlı sunumunda e-ticaret: telekomünikasyon ağları ile yapılan işlemler, İnternetten pazarlama: ürünlerin, geliştirilmesi, fiyatlandırılması, tutundurulması dağıtılması, e-ticaretin dünyadaki durumu, elektronik ticarette devletin görevler gibi birçok konuda bilgiler verdi.

Ardından etkinlikte konuşan N11 Güney Anadolu Satış Müdürü Cihangir Eraslan günümüz koşulları (pandemi, zamansızlık vb.) ve insan ihtiyaçlarının artması ve çeşitlenmesi internet tabanlı ticaret oranını da arttırdığını ifade ederek, “2021 yılında ülkemizde e-ticaret hacmi %69 artarak 381,5 milyar TL olarak gerçekleşti. Sipariş adetleri ise yüzde 46 artarak 2 milyar 297 milyon adetten 3 milyar 347 milyon adede yükseldi. E-ticaretin genel ticarete oranı 2021 yılında %17,7 olarak gerçekleşti” ifadelerini kullandı. E-Ticaret’e başlanıldığını konusunda bilgiler veren Eraslan, internet ve sosyal medya kullanıcıları ile internet kullanıcıları ve e-ticaret bilgilerini öğrencilerimizle paylaştı.

Ardından konuşan Fakültemiz Öğretim Görevlisi Dr. Özal Karadeniz ise reklamın gelişimi, duraklamalar ve gerilemeler gibi konularda sunumunu gerçekleştirdi. Dr. Özal Karadeniz, reklamda akıl-kalp, E-Ticaret reklamlarında: Mizah çekiciliği- Ünlü çekiciliği/stratejisi, rasyonel çekicilik, reklam ve yaratıcılık, satışlara etki eden faktörler ve reklamın satış amacı gibi birçok konuda bilgiler verdi.

N11 Güney Anadolu Satış Uzmanı Kemal Aksoy ise firmanın trend, satış ve kâr marjı konularında bilgiler vererek, öğrencilere bu konuda çeşitli tavsiyelerde bulundu.

Datafark SİO’su Ömer Ünsal ise konuşmasında E-Ticaret serüveninden bahsederek, elektronik ticaretin Türkiye’deki ve dünyadaki verileri, mağaza açarken dikkat edilmesi gerekenler ile yapılacak işin internet ve arama motorlarındaki etkileşimi konularında sunumunu gerçekleştirdi.

Perfeckt Ajans Sahibi aynı zamanda Fakültemiz Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Öğrencisi Hasan Efe ise firmasının kuruluş aşamasından bahsederek, dijital pazarlama nedir, dijital pazarlama ile geleneksel pazarlama arasındaki fark, dijital pazarlama çeşitleri, satış ortaklığı ile görüntülü reklamlar alanında bilgiler verdi.

Program, Dekan Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi İsmail Demirbağ’ın konuşmacılara teşekkür belgesi takdimi ile sona erdi.

Yukarı