Sivas Cumhuriyet Üniversitesi (SCÜ) İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü ile Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğretim elemanlarınca İletişim Fakültesi Konferans Salonu’nda etkinlik düzenlendi.
Düzenlenen etkinliğe İletişim Fakültesi Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Murat Toksarı ile Dr. Öğr. Üyesi İsmail Demirbağ, öğretim elemanları ve öğrenciler katıldı.
Öğretim Görevlisi Dr. Fikriye Çelik konuşmasında, pürüzsüz bir denetimin hâkim olduğu bu çağın, insanı bütünüyle pazarlama nesnesine dönüştürdüğüne değinerek, bütün verileri kayıt altına alınıp pazara çıkarılan insanın denetim nesnesi konumunu yeniden üretme pratiği olarak nitelemenin mümkün olduğu biyopolitik pazarlamada müşteri ve pazarlamacı arasındaki ayrımın ortadan kalktığını, işletmeler için insanın pasif hedeften çok aktif katılımcıya dönüştüğünü, böylece tüketicileri hem bilinen hem bilinebilir canlılar haline getiren teknoloji ve yöntemlere bağlı pazarlama uygulamaları sonucunda cam tüketici adı verilen yeni bir model ortaya çıktığını ifade etti.
Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğretim elemanlarından Doç. Dr. Ömer Aydınlıoğlu ise konuşmasında, yeni bir tüketici modeli oluşturan pazarlama stratejisinin tüketici kimliklerini kategorileştirdiği, böylece tüketim potansiyeline ilişkin verilerin sistematik biçimde depolandığını ve paradigmada alıcının odağını satılık nesnenin fiziksel özelliklerinden uzaklaştırmanın hedeflendiğini belirtti.
Konferans sonunda Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Toksarı ile Yeni Medya ve İletişim Bölümü Bölüm Başkanı Doç. Dr. Sefer Darıcı tarafından konuşmacılara Teşekkür Belgesi takdim edildi.